Header image

Digitaal lespakket voor Natuurmonumenten ‘Help de bij’

Het gaat slecht met de bijen in Nederland. Meer dan de helft van de 357 bijensoorten die in ons land leven, wordt met uitsterven bedreigd.

 

Natuurmonumenten wil met haar 'bijenbrigade van OERRR' in actie komen. De ambitie van Natuurmonumenten is om met alle kinderen van Nederland de Nederlandse tuinen bij-vriendelijk te maken.

 

Natuurmonumenten heeft FamilyFactor gevraagd voor een educatieve doorontwikkeling van de actie ‘Help de bij!’ in de vorm van een digitaal lespakket. Dit heeft geresulteerd in een bereik van 40.000 basisschoolleerlingen.

FamilyFactor aanpak

  • Strategie & concept: FamilyFactor heeft in samenwerking met KlasseTV, het concept ontwikkeld met drie belangrijke conceptpijlers: bewustwording, handelingsperspectief en doorvertaling naar de thuisomgeving.
  • Het digitale lespakket bestaat uit de volgende onderdelen: a) bewustwording middels een korte les ondersteund met video; b) handelingsperspectief in de klas door het bouwen van een bijenhotel; c) doorvertaling naar de thuisomgeving: ouders kunnen gratis zaadjes voor 'bloembommetjes’ aanvragen bij Natuurmonumenten.
  • FamilyFactor heeft een communicatieplan gemaakt voor optimaal bereik en inzet van de actie en de bijbehorende thema-les.
Afbeelding
Afbeelding

Lespakketten

Lees meer over de volgende lespakketten:

Logo Logo Logo Logo Logo Logo Logo Logo Logo