Header image

NS familiestrategie, NS jongerenstrategie en nieuwe proposities

Bij de NS bestond behoefte aan de ontwikkeling van de NS familiestrategie en de NS jongerenstrategie als basis voor (nieuwe) proposities voor families, kinderen en jongeren; en aan doorvertaling van haar corporate communicatiestrategie ‘De reis is van jou’ naar deze doelgroep.

'Inspirerende sessies met mooie resultaten. Fijn ook jullie extra aanbevelingen voor communicatie richting families en jongeren op basis van jullie doelgroep expertise!'
- Claudia Zwitser-Kuijpers, NS marketingcommunicatie -
‘De SAN Accent prijs is ook voor FamilyFactor een mooie verdienste, gezien de goede strategie hierachter die wij gezamenlijk hebben gemaakt☺'
- Marrit Bouma, NS Reizigers -
Afbeelding

FamilyFactor aanpak

  • Familiestrategie (ouders en kinderen tot 12 jaar) en jongerenstrategie (12-18 jarigen) voor de NS: Ontwikkeld op basis van werksessies met trendpresentaties, relevante doelgroep inzichten, keuzes maken met onze doelgroepmodellen en de FamilyFactor WaardenWerelden©.
  • Kids Vrij abonnement: In samenwerking met N=5 is de commercial voor de introductie van het Kids Vrij abonnement (vrij reizen voor kinderen tot 12 jaar) ontwikkeld, met als gevolg ruim 92.000 vrij reizende kinderen in de trein. Daarnaast heeft deze commercial de SAN Accent 2016 gewonnen en is getest als ‘beste performance campagne West Europa’, gemeten door Metrix Lab.
  • Digitaal lespakket voor het basisonderwijs: In co-creatie met kinderen en leraren en in samenwerking met KlasseTV voor de educatieve doorvertaling hebben we het digitale lespakketOntdek de 12 provinciën voor je 12e' en 'Zet je plaats op de kaart' ontwikkeld, genomineerd voor de Comenius Edumedia Award. Zie ook: http://www.zetjeplaatsopdekaart.nl
  • PR-event: Ter introductie van het lespakket, in samenwerking met PR & storytelling agency Glasnost, inclusief weetjes en feiten voor de pers uit ons kwantitatief onderzoek over bezoek van kinderen aan de 12 provinciën.    
  • NS Jongerentoer: De propositie Tienertoer is in co-creatie met jongeren qua naam en invulling aangepast tot de NS Jongerentoer met meer flexibiliteit aansluitend bij de behoeften en wensen van jongeren van nu. Met creatieve briefing voor Johnny Wonder voor de promotie hiervan.
Afbeelding
Afbeelding