Header image

Digitaal lespakket KWF ‘Slim met de zon’: strategie, conceptontwikkeling, co-creatie en communicatie.

Jaarlijks krijgen meer dan 70.000 Nederlanders de diagnose huiskanker. Vooral de kinderhuid is extra gevoelig. KWF wil kinderen op jonge leeftijd bewust maken van de gevaren van de zon, zodat ze daar levenslang profijt van hebben.

 

KWF heeft FamilyFactor gevraagd voor de basisscholen een strategie en concept te ontwikkelen over zonbescherming.

 

Dit heeft geresulteerd in het digitale lespakket ‘Slim met de zon’ voor leerlingen van groep 1 tot en met groep 8 met gratis Weerposter, de 10 KWF richtlijnen voor effectief zonbeleid op school, effectieve gastlessen door dermatologen en een communicatieplan. Het lespakket wordt met het cijfer 8 zeer hoog gewaardeerd door leerkrachten. Zie ook: kwf.nl/slimmetdezon.

Afbeelding

FamilyFactor aanpak

  • Strategie & concept: FamilyFactor heeft de strategische uitgangspunten en conceptpijlers ontwikkeld voor een lespakket met impact en een effectief zonbeleid op school.
  • Co-creatie: in co-creatie met KWF, schooldirecteuren, leraren, leerlingen en KlasseTV is het digitale lespakket ‘Slim met de zon’ ontwikkeld. Lessen op maat voor groep 1 t/m groep 8, materialen om ouders te betrekken, richtlijnen voor zonbeleid op school voor schoolleiders en gratis weerposter. In co-creatie met dermatologen zijn gastlessen ontwikkeld, inclusief een opleidingstool om de effectiviteit hiervan te borgen.
  • Communicatieplan: FamilyFactor heeft een communicatieplan gemaakt voor optimaal bereik en inzet van het lespakket en de 10 KWF richtlijnen voor zonbeleid op school.
Afbeelding