Header image

FamilyFactor ondersteunt bovenschoolse stichtingen met hun positionering, strategisch beleidsplan en communicatie.

Het ideaal, kernwaarden en strategische doelen

Met input van ieders visie, kennis, behoeften en in dialoog komen we gezamenlijk tot de positionering van de bovenschoolse stichting als basis van een gedragen strategisch beleidsplan: visie, missie, kernwaarden en strategische doelen. Oftewel ‘Het ideaal gebaseerd op toekomstvisie, kernwaarden en strategische doelen’. We hebben hierbij oog voor de individuele identiteit van de scholen en de kracht van de bovenschoolse stichting als geheel.

 

Lees meer... over de klantcase 'BLICK op onderwijs'.

'Wat een bijzondere ervaring om via online werksessies echte verbinding met elkaar te voelen, dit spat van het scherm af! Het voelt als een warm bad. En het resultaat: wat een waardevolle uitkomsten!'
- Wilma Lingen - HR adviseur BLICK op onderwijs -

Aanpak op maat en maximale co-creatie

Wij geloven in een aanpak op maat met betrokkenheid van alle relevante stakeholders, voor waardevolle input en het creëren van draagvlak. In gesprek met bestuur, schoolleiders, leraren, RvT, leerlingen, ouders, GMR, stafmedewerkers en bijvoorbeeld ook de gemeente(n). Inspirerende dialoog, ook online, bereiken we door onze afwisselende werkvormen en creatieve technieken. Dit doen we zowel live-, online- als blended.

FamilyFactor WaardenWerelden©

Centraal in onze aanpak staan de FamilyFactor WaardenWerelden©, met waarden en emoties die leerlingen, ouders, schoolleiders en leraren verbinden en met hedendaagse onderwijstrends. Lees meer...

In woord en beeld

Met visualisaties, quotes en pakkende teksten vanuit de doelgroep en andere stakeholders, zetten we het resultaat krachtig en duidelijk neer. Dit vormt een waardevol kompas voor zowel interne communicatie als voor doorvertaling naar propositie-ontwikkeling en externe communicatie.

Doorvertaling naar communicatie bovenschoolse stichting: huisstijl en arbeidsmarktcommunicatie

FamilyFactor verzorgt voor bovenschoolse stichtingen ook doorvertaling van de positionering in huisstijl (waaronder logo en fotografie), website en arbeidsmarktcommunicatie. Lees meer... over onze case 'arbeidsmarktcommunicatie voor BLICK op onderwijs'.

Positionering scholen en communicatie naar (toekomstige) leerlingen en ouders

FamilyFactor begeleidt ook scholen bij hun positioneringDoorvertaling van de positionering van een school in communicatie, kan FamilyFactor ook verzorgen. Lees meer... over onze klantcase: communicatie van de scholen van BLICK op onderwijs.