Header image

Ontwikkelen van betekenisvolle proposities met & voor Generatie Z!

Van visie naar maatschappelijke betekenis?

Als organisatie heb je een inspirerende visie op wat je voor de maatschappij wilt betekenen. Maar hoe kom je van een inspirerende visie naar initiatieven die daadwerkelijk impact maken? Initiatieven die aansluiten bij Generatie Z, kinderen en jongeren van 4-24 jaar? Initiatieven die je samen met je partners ontwikkelt? Initiatieven die passen in deze veranderde tijd én die toekomstbestendig zijn? Hoe creëer je concrete initiatieven die impact maken, onderscheidend zijn en juist nu zó hard nodig zijn?

In co-creatie met Generatie Z!

We helpen organisaties graag deze slag te maken. Daarom hebben we Propositie Z ontwikkeld. Propositie Z is een unieke aanpak die met én voor de generatie van de toekomst werkt. We combineren verdiepende inzichten en jarenlange kennis met inspirerende workshops en co-creatie met Generatie Z. We werken pragmatisch samen om te komen tot nieuwe, toekomstbestendige proposities. We nodigen je dan ook graag uit om middels deze aanpak, samen, op efficiënte en effectieve wijze aan de slag te gaan en de kracht van jouw organisatie te verbinden met Generatie Z.

Afbeelding

In 4 heldere stappen naar betekenisvolle proposities voor de toekomst

Onze aanpak bestaat uit een efficiënt proces dat leidt naar concreet resultaat. In de volgende 4 stappen doorlopen we het proces:

Afbeelding

Stap 1: Jouw positieve impact

Vanuit de kracht van jouw organisatie kun je impact maken! Daarom starten we met de toekomstvisie en de positieve impact die jouw organisatie wil maken. We plaatsen deze vervolgens in de context van de belevingswereld van Generatie Z en de relevante trends en ontwikkelingen.

 

Stap 2: Door de ogen van Generatie Z

In stap 2 inspireren en confronteren je met een verdiepende kijk van Generatie Z op de wereld. Van daaruit schetsen we kansrijke innovatiedomeinen waar we concreet invulling aan gaan geven. We schetsen samen hoe jouw organisatie betekenis kan toevoegen in verbinding met deze doelgroep. Hierbij maken we gebruik van de FamilyFactor WaardenWerelden©. We leggen hier de basis voor de fase van co-creatie.

 

Stap 3: Co-creatie

In deze fase gaan we met alle input uit de vorige fase proposities ontwerpen die raken en verbinden. Dat doen we in co-creatie met Generatie Z. Deze co-creatie is een inspirerende fase waarin we ideeën voorleggen, samen brainstormen en met stimulimaterialen & visualisaties de ideeën verrijken, verdiepen en optimaliseren.

 

Stap 4: De proposities

De resultaten werken we uit in toekomstbestendige en aantrekkelijke proposities in woord en beeld. Zo heb je na deze 4 heldere stappen propositierichtingen met draagvlak. En natuurlijk heel veel nieuwe inspirerende inzichten!

Samenwerken voor meer positieve impact

Propositie Z is een samenwerking tussen FamilyFactor en Bianca Faaij. Wij geloven in het samenbrengen van de ontwikkelkracht van gepassioneerde organisaties en Generatie Z, de generatie van nu en de toekomst. Maar we geloven vooral ook dat dit de tijd is om door te pakken als we een positieve verandering teweeg willen brengen. Daarom bundelen wij onze krachten. Zo kunnen we samen nog meer organisaties helpen bij het creëren van betekenisvolle proposities met en voor Generatie Z.