Header image

Strategisch kader NPO Zapp family-viewing programma’s

NPO Zapp signaleert kansen voor nieuwe televisieprogramma’s die kinderen en ouders graag samen met elkaar kijken. Programma’s die zowel kinderen als ouders intrinsiek aanspreken.

 

FamilyFactor is gevraagd een strategisch kader samen te stellen met succesfactoren, handvatten, watch-outs en inspiratie voor de ontwikkeling van impactvolle NPO Zapp family-viewing programma’s.

Afbeelding

FamilyFactor aanpak

Het strategisch kader voor NPO Zapp family-viewing programma’s bestaat uit 6 belevingswerelden, gekoppeld aan 6 succesfactoren die zijn gebaseerd op de FamilyFactor WaardenWerelden©. Elke belevingswereld en succesfactor heeft zijn eigen waardendomein, specifieke watch-outs en concrete inspiratie voor de ontwikkeling van family-viewing televisieformats.

 

In co-creatie is het strategisch kader ontwikkeld:

  • Werksessie met het kernteam programma-ontwikkeling van NPO Zapp: met trendpresentatie, delen van relevante doelgroep inzichten, keuzes maken met onze doelgroepmodellen en de FamilyFactor WaardenWerelden©;
  • Co-creatie met kinderen (kerndoelgroep 9-11 jaar), ouders en het kernteam: in groepssessies en break-outsessies is het kernteam van NPO Zapp in gesprek gegaan over de drijfveren en drempels, wensen en behoeften van de doelgroep ten aanzien van family-viewing programma’s. Onze visualizer heeft de inzichten en ideeën in beeld gebracht.

 

Webinar: Samen met de netmanager en onderzoeker van NPO Zapp, heeft FamilyFactor een webinar gegevens aan programmamakers. De succesfactoren van family-viewing, inspiratie en overige wensen van NPO voor nieuwe family-viewing formats werden gepresenteerd.

Afbeelding