NPO Zapp signaleert kansen voor nieuwe televisieprogramma’s die kinderen en ouders graag samen met elkaar kijken. Programma’s die zowel kinderen als ouders intrinsiek aanspreken.
FamilyFactor is gevraagd een strategisch kader samen te stellen met succesfactoren, handvatten, watch-outs en inspiratie voor de ontwikkeling van impactvolle NPO Zapp family-viewing programma’s.
Het strategisch kader voor NPO Zapp family-viewing programma’s bestaat uit 6 belevingswerelden, gekoppeld aan 6 succesfactoren die zijn gebaseerd op de FamilyFactor WaardenWerelden©. Elke belevingswereld en succesfactor heeft zijn eigen waardendomein, specifieke watch-outs en concrete inspiratie voor de ontwikkeling van family-viewing televisieformats.
In co-creatie is het strategisch kader ontwikkeld:
Webinar: Samen met de netmanager en onderzoeker van NPO Zapp, heeft FamilyFactor een webinar gegevens aan programmamakers. De succesfactoren van family-viewing, inspiratie en overige wensen van NPO voor nieuwe family-viewing formats werden gepresenteerd.