Header image

Jongeren interesseren en activeren voor de Waterbouw branche

Jongerenplatform

Wij zijn trots op het prachtige jongerenplatform www.kieswaterbouw.nl dat wij voor Stichting Opleidings- en Ontwikkelingsfonds Waterbouw samen met IJsfontein ontwikkeld hebben. Dit platform heeft als doelstelling jongeren in de onderbouw van het voortgezet onderwijs (vmbo, havo en vwo) al vroegtijdig bekend te maken met de veelzijdigheid van de Waterbouw. Het platform ondersteunt de loopbaanoriëntatie, (studie)begeleiding en het maken van de juiste profielkeuze van jongeren.

Scholencampagne met optimaal bereik

FamilyFactor is verantwoordelijk voor de strategie, co-creatie, educatief concept en communicatie. In co-creatie met vakdocenten, decanen en leerlingen is nauwgezet ingespeeld op de behoeften en educatieve waarde van het jongerenplatform. Jongeren maken kennis met de Waterbouw vanuit zes verschillende werelden. Zo kunnen jongeren vanuit eigen interesses ontdekken wat de mogelijkheden zijn binnen de Waterbouw. Aansluitend kunnen jongeren een keuzetest maken waarmee ze ontdekken welk beroep het beste bij hen past. Met een pakkende communicatiecampagne, gericht op decanen en vakdocenten, is de ‘traffic’ naar de lesomgeving van ‘Land Boven Water’ vervijfvoudigd. Met een gerichte social-mediacampagne voor jongeren op YouTube, Snapchat en Instagram, bestaande uit verschillende korte video’s die inspelen op de interesses van jongeren en het belang van het werk van waterbouwers, is een optimaal bereik gerealiseerd. Dit bereik ligt boven verwachting met 3.500.000 weergaves en 25.000 clicks richting het jongerenplatform.