FamilyFactor heeft Volant, toen nog onder de naam SIVOG, begeleid bij de ontwikkeling van haar positionering. Volant vertegenwoordigt vier scholen voor voortgezet onderwijs in Gooise Meren.
Behoefte bestond aan een heldere en richtinggevende positionering: 'Als basis voor de toegevoegde waarde en positieve impact die de stichting samen met haar scholen heeft en verder wil ontwikkelen voor leerlingen en ouders’.
In samenspraak met de bestuurder, heeft FamilyFactor een aantal interviews en creatieve sessies georganiseerd met het CMT, medewerkers bestuursbureau, Raad van Toezicht en de GMR. Het FamilyFactor WaardenWerelden-model heeft in deze sessies een centrale rol gespeeld. Welke waarden verbinden ons en waarmee willen (nieuwe) leerlingen, ouders en medewerkers zich verbinden?
De sessies hebben geleid tot:
FamilyFactor was ook verantwoordelijk voor de nieuwe naam Volant aangezien de oude naam (SIVOG, Stichting Interconfessioneel Voortgezet Onderwijs in het Gooi) geen recht meer deed aan de (gewenste) identiteit van de stichting.
De opzet en invulling van de nieuwe Volant website met quotes van medewerkers die de positionering illustreren, is door FamilyFactor verzorgd.