Header image

Positionering van Volant waardenvol onderwijs

FamilyFactor heeft Volant, toen nog onder de naam SIVOG, begeleid bij de ontwikkeling van haar positionering. Volant vertegenwoordigt vier scholen voor voortgezet onderwijs in Gooise Meren.

 

Behoefte bestond aan een heldere en richtinggevende positionering: 'Als basis voor de toegevoegde waarde en positieve impact die de stichting samen met haar scholen heeft en verder wil ontwikkelen voor leerlingen en ouders’.

 

In samenspraak met de bestuurder, heeft FamilyFactor een aantal interviews en creatieve sessies georganiseerd met het CMT, medewerkers bestuursbureau, Raad van Toezicht en de GMR. Het FamilyFactor WaardenWerelden-model heeft in deze sessies een centrale rol gespeeld. Welke waarden verbinden ons en waarmee willen (nieuwe) leerlingen, ouders en medewerkers zich verbinden?

 

De sessies hebben geleid tot:

  • De essentie en kernwaarden van de stichting met inspirerende onderbouwing, die richting geven aan doelen, beslissingen, keuzes, activiteiten, gedrag en communicatie.
  • Een positionering met ruimte voor de eigen identiteit van iedere school om op eigen wijze invulling te kunnen geven aan de gemeenschappelijke visie, ambities, essentie en waarden.
  • Een gezamenlijk gedragen toekomstvisie en ambities. Waar staan we voor? Waar gaan we voor? Wat willen we behouden, toevoegen, anders doen, niet meer doen?

Nieuwe naam en website

FamilyFactor was ook verantwoordelijk voor de nieuwe naam Volant aangezien de oude naam (SIVOG, Stichting Interconfessioneel Voortgezet Onderwijs in het Gooi) geen recht meer deed aan de (gewenste) identiteit van de stichting.

 

De opzet en invulling van de nieuwe Volant website met quotes van medewerkers die de positionering illustreren, is door FamilyFactor verzorgd.