Header image

Lespakket FrieslandCampina 'De lente loeit weer' en de Open Boerderijdagen

FrieslandCampina heeft FamilyFactor gevraagd een lespakket te ontwikkelen voor basisscholen waarin de liefde voor de natuur en koeien van Campina naar voren komt. Een koppeling voor activatie van een bezoek aan de Campina Open Boerderijdagen met het gezin is daarbij gewenst. Dit heeft geresulteerd in 35.000 bezoekers van de Open Boerderijdagen per dag.

'Het lespakket ‘De lente loeit weer’ en de Open Boerderijdagen, waaraan jullie als FamilyFactor een grote bijdrage hebben geleverd, waren mijn beste en leukste projecten van afgelopen jaar!'
- José van de Water, marketing manager FrieslandCampina -
Afbeelding

FamilyFactor aanpak

  • Strategie & concept: FamilyFactor heeft in samenwerking met KlasseTV het concept en digitaal lespakket ‘De lente loeit weer’ ontwikkeld. Dit lespakket wordt onder de aandacht gebracht in aanloop naar de eerste lentedag waarbij de koeien na de winter weer de wei in gaan, de officieuze opening van het boerenseizoen. Basisschoolleerlingen kunnen live-stream via het digibord de ‘koeiendans’ volgen, de blijdschap die koeien uiten als zij na de winter weer de wei in gaan.
  • Het digitale lespakket bestaat uit educatieve video’s over de lente, liefde voor de natuur en het boerenleven en een winactie voor ouders en kinderen thuis ter promotie van een bezoek aan de Open Boerderijdagen.
  • In co-creatie met kinderen en ouders heeft FamilyFactor de invulling van de Open Boerderijdagen aangescherpt in lijn met de positionering van Campina enerzijds en de wensen en (educatieve) behoeften van kinderen en ouders anderzijds.
  • Het PR-event tijdens de ‘eerste lentedag en de koeiendans’ is in samenwerking met PR-bureau HPB ontwikkeld. Dit leidt tot brede aandacht in de landelijke media: het Jeugdjournaal, de NOS en de landelijke dagbladen.
Afbeelding

Lespakketten

Lees meer over de volgende lespakketten:

Logo Logo Logo Logo Logo Logo Logo Logo Logo