Header image

‘Rennen voor War Child’ zet leerlingen aan het denken én in beweging

Bijna 200 miljoen kinderen leven in de meest gevaarlijke oorlogsgebieden ter wereld. War Child wil kinderen op jonge leeftijd bewust maken van het werk dat zij doen voor kinderen in oorlog.

 

War Child heeft FamilyFactor gevraagd een sponsorlooppakket voor basisscholen te ontwikkelen met een modulair opgebouwd lespakket voor groep 1 tot en met groep 8. FamilyFactor is verantwoordelijk voor het educatief concept en de uitwerking van de lessen per groep. https://www.warchild.nl/klas-tegen-oorlog/rennen-voor-war-child

 

Tijdens de lessen ervaren leerlingen zelf de kracht en het belang van de spel- en sportactiviteiten van War Child. Leerlingen krijgen handvatten die zij kunnen toepassen in hun eigen leven. Zo dragen deze lessen bij aan hun sociaal-emotionele ontwikkeling. Door leerlingen zelf te laten ervaren, ontdekken zij het belang van het werk van War Child en willen zij samen in actie komen om het verschil te maken voor leeftijdsgenoten in oorlog.

 

 


Direct contact
Afbeelding
Ik ben heel blij met & trots op het eindresultaat, en dat was ons zeker niet gelukt zonder jullie hulp!
De insteek van jullie werkwijze met spelvormen als USP en als koppelstuk tussen de leerlingen en de kinderen in oorlog was voor ons een waardevolle eyeopener. Jullie kennis van het opzetten van een modulair lespakket heeft ons zóveel verder gebracht. Door jullie hulp weet ik zeker dat er meer scholen in actie gaan komen.
- Marlous van Wensveen, War Child Holland -