Header image

OBS De Voorsprong: schoolprofiel, studiedagen en PR

FamilyFactor heeft OBS De Voorsprong begeleid bij de ontwikkeling van een krachtig en onderscheidend schoolprofiel. OBS De Voorsprong is een openbare basisschool, in de Schilderswijk in Den Haag, met een rijke diversiteit aan leerlingen uit verschillende landen van herkomst.

 

In werksessies en studiedagen die FamilyFactor organiseerde, is met het team van OBS De Voorsprong gewerkt aan een schoolprofiel met een nieuw motto, aangescherpte beschrijving van haar kernwaarden en richtinggevende strategische pijlers.  

 

Ook is een PR-plan ontwikkeld om op basis van het nieuwe schoolprofiel effectieve communicatie naar (nieuwe) ouders, leerlingen en leerkrachten vorm te geven.

"Met een breed palet aan creatieve werkvormen, aandacht voor teamontwikkeling, inspiratie, humor en scherpe analyse heeft FamilyFactor invulling gegeven aan een tweedaagse voor het team van OBS De Voorsprong.

Samen met FamilyFactor hebben we de essentie van onze school geoptimaliseerd, onze kernwaarden verdiept en strategische pijlers uitgewerkt. Dit heeft geresulteerd in een krachtig schoolprofiel dat wij met trots uitdragen."
- Sabine Levenback-van den Oever, Directeur OBS De Voorsprong -

We hebben gewerkt met de volgende uitgangspunten:

  • Terugblik: evaluatie van het bestaande schoolprofiel als startpunt: ‘Wat wil OBS De Voorsprong behouden, wat vergt herijking, verdieping of aanvulling?’
  • Werksessies en studiedagen met het team met inspirerende spel- en werkvormen.
  • Speciale aandacht voor teambuilding. Zo is bijvoorbeeld met de inzet van trainingsacteurs op een effectieve en ludieke manier gewerkt aan ‘Effectief feedback geven en ontvangen’.
  • De FamilyFactor WaardenWerelden hebben een centrale rol gespeeld bij de formulering van het motto en betekenisvolle beschrijving van de kernwaarden. Met trends die zijn gerelateerd aan (de toekomst van) het onderwijs en relevante waarden die van betekenis zijn voor zowel leerlingen, ouders als medewerkers. Lees meer over de FamilyFactor WaardenWerelden.
  • Strategische pijlers voor onderwijs, zoals bewegend leren en leesplezier, zijn richtinggevend geformuleerd.
  • Een routekaart per pijler is in co-creatie met het team, leerlingen en ouders samengesteld, met handvatten voor stapsgewijze implementatie. Concrete doelstellingen en geprioriteerde ideeën voor activiteiten en inrichting zijn daarin samengevat.
  • PR- en communicatie: FamilyFactor adviseerde over de inzet en prioritering van effectieve communicatiemiddelen- en kanalen voor de verschillende communicatiedoelgroepen van OBS De Voorsprong, inclusief communicatieboodschappen met impact.

Benieuwd naar meer van onze cases?

WereldKidz: WereldKidz-Koers 2023-2027

BLICK op onderwijs: Boeiend leren voor nu en de toekomst

OBS De Voorsprong: Schoolprofiel, studiedagen en PR

Volant waardenvol onderwijs: Positionering; essentie en kernwaarden 

Kralingsche school: Positionering en strategische doelen

Meer klantcases

Logo Logo Logo Logo Logo Logo